Cookiepolicy
Cookies är nödvändiga för att optimera vår hemsida. De hjälper oss att lagra statistik och information som gör det möjligt för oss att visa funktioner som jämförelseverktyget . Dessa cookies sparar inte några personuppgifter. Du kan läsa mer om cookies på vår sida för Datasäkerhet

2020-02-27

Ford tar ytterligare steg mot en elektrifierad framtid med kampanjen ”Go Electric”

Nu tar Ford ytterligare steg mot en elektrifierad framtid med kampanjen ”Go Electric”. Syftet är att göra det enkelt för europiska kunder att välja en elektrifierad framtid. Som en del av kampanjen väljer Ford investera i 1000 nya laddstationer och introducera 18 nya elektrifierade fordon i Europa tills slutet av 2021.

Nu lanserar Ford kampanjen ”Go Electric” som ska hjälpa kunder i Europa att välja en elektrifierad framtid. I samband med lanseringen av kampanjen visade Ford för första gången också upp den nya, helt elektriska Mustang Mach-E för de europiska kunderna, som går i spetsen för Fords snabbt växande utbud av elektrifierade bilar.

– Ford ligger i framkant när det kommer till betydande förändringar och därför har vi valt att erbjuda våra kunder ett brett sortiment av elektrifierade alternativ. Infrastruktur är en viktig del i att hjälpa konsumenterna att välja en elektrifierad framtid, men vi kan inte göra det på egen hand. Investeringar i övriga Europa är nu viktigare än någonsin säger Stuart Rowley, Europachef på Ford.

Ford gör det möjligt att byta till elektrifierade alternativ
En undersökning som Ford gjort visar att tre av fyra personer strävar efter att köra ett eldrivet fordon. Däremot påstår 40 procent att de antingen har för lite eller ingen kunskap alls om elektrifiering. Nästan hälften av deltagarna i undersökningen tycker att bristen på laddstationer är den främsta orsaken till att inte äga ett eldrivet fordon.

Genom det branschledande systemet Ford Charging Solutions, som ger Fords kunder tillgång till laddning både hemma och runtom i Europa, behöver laddning av hybrid och elbilar inte vara ett problem. Ford väljer också att investera i ytterligare 1000 laddstationer i Europa de närmsta tre åren. Förutom investeringen i laddstationer är Ford dessutom grundare och delägare i IONITY-nätverket som ska bygga 400 stationer på viktiga platser i Europa till slutet av 2020. Sammanlagt kommer Fords kunder ha tillgång till mer än 125 000 offentliga laddstationer i 25 länder.

Elektrifierade fordon kommer stå för hälften av försäljningen 2021
Tidigare har Ford tillkännagivit att varje ny personbil kommer att innehålla ett elektrifierat alternativ. I slutet av 2021 kommer Fords europiska kunder få möjlighet att välja mellan 18 nya elektrifierade fordon, varav 14 kommer att finnas tillgängliga redan i slutet av 2020. Dessutom räknar Ford med att sälja närmare en miljon elektrifierade personbilar fram till slutet av 2022. 

– Ford har alltid strävat efter att demokratisera fordon och teknik och nu tänker vi göra detsamma med elektrifiering. Med 18 nya elektrifierade fordon i Europa fram tills slutet av 2021 kommer vi att ha ett elektrifierat alternativ som passar varje kunds specifika budget och behov. Vår ”Go Electric”-kampanj hjälper våra kunder att ge dem allt de behöver för att göra rätt val som passar deras liv, säger Stuart Rowley, Europachef på Ford. 


Kontakta oss



Aktuella nyheter