Ford inleder samarbete med Spotify

2016-04-12
I samband med att Ford snart kommer att släppa sin nya mobila plattform FordPass, har Ford inlett ett samarbete med svenska musikföretaget Spotify. Spotify ansluter sig därmed till en rad andra samarbetspartners för plattformen, som McDonald’s, 7-Eleven och BP.

Tidigare i år kunde Ford utannonsera ett omfattande mjukvaruprojekt, FordPass, som såväl ska förenkla som berika Ford-ägarnas liv och relation till bilen. 

FordPass är en mobil plattform som bl.a. kommer att finnas tillgänglig för smartphones, där Ford vill koppla samman bilägare med praktiska biltjänster som närmaste Ford-verkstad och Ford-handlare, servicepåminnelser, hjälp att hitta parkeringsplatser med geopositionering etc.
Man vill också berika andra delar av livet med bilen. Detta bl.a. med hjälp av en rad samarbetspartners som McDonald’s, 7-Eleven och BP, som kommer att ge FordPass-medlemmar olika erbjudanden och tjänster beroende på var i världen de befinner sig. FordPass kommer exempelvis kunna kalibrera när det är dags att tanka under en bilfärd, och hitta den mest lämpliga BP-stationen.

Den senaste samarbetspartnern är svenska Spotify. Spotify kommer att erbjuda FordPass-medlemmar musiktjänster, men i dagsläget är det inte officiellt exakt hur detta upplägg kommer att se ut.
FordPass lanseras i USA och Kanada under april, och väntas kommer till Europa senare i år.

Aktuella nyheter

Erbjudanden

Visa senaste erbjudanden från AB Lundins Bil

Aktuella nyheter

Se alla de senaste nyheterna från AB Lundins Bil