Ford går med i vädjan till EU för helt utsläppsfri bilförsäljning till 2035

– Det känns alltid bra att komma till Silverstone. När vi testade banan för några veckor sedan hade den precis fått ny asfalt, det kommer bli väldigt intressant att tävla på. Med ny asfalt är det som en helt ny bana, det är bara att tänka om och lära sig den på nytt då det nya underlaget ger ett helt annat, bättre grepp. Det sliter dock mer på däcken vilket gör att däckbytarteamet behöver vara på hugget, säger Stefan Mücke som kör Ford GT #66.
Konkurrensen är stenhård
Teamet förväntade sig tufft motstånd inom GTE Pro-klassen vid Le Mans förra omgången, vilket de också fick. Nu hoppas teamet på att kunna leverera starkt vid hemmabanan.
– Konkurrensen inom GTE Pro är exceptionellt tuff just nu, det har vi sett både vid Spa och Le Mans. När vi körde våra testvarv för en månad sedan fick vi sällskap av två andra tillverkare, så åtminstone tre av de tävlande teamen vet vad som väntar med det nya underlaget på banan. Drömmen vore att haka på den vinnande trenden som vårt amerikanska lag har just nu, då förutsättningarna är goda – våra bilar passar perfekt för den här banan, säger Fords teamchef George Howard-Chappell